Everybody loves Raymond; Athen

Den här drinken ska innehålla vitt vin. Men jag tänkte ”prosecco är vitt vin, fast med bubblor så det borde funka”. Sen gjorde jag om proportionerna lite, för det gör jag alltid. Jag eftersträvade något mer läskande än sött. Resultatet blev lyckat, Cherry Heering är härligt kryddigt och i kombination med den parfymiga apelsinlikör à la Raymond som jag använde istället för vanlig vit Curacao så var lyckan total.
IMG_7024

Athen 2.0; ger 1 drink

2 cl Orangelikör à la Raymond
2 cl Cherry Heering

för servering:
old-fashioned glas
isbitar
10 cl Prosecco
apelsinzest
körsbär

1. Måtta upp likörerna i glaset och rör runt med isbitarna.
2. Häll på proseccon.
3. I med körsbär.
4. Zesta och låt skalet åka ner i glaset.

91 down,45 to go

-Suss

Kommentera

