Postscript & projekt

IMG_8296

-Sommaren och semstern är här. Jag har laddat upp med böcker, vi får se om några resulterar i cocktail-spaningar eller drink-inspiration. Pikettini anyone?

– New favourite podcast-alert! Jag har snöat in helt på Nate DiMeos podcast ”The Memory Palace”(länk här). Han producerar små auditiva macarons, sällan längre än en kvart med berättelser om livsöden mitt i historiska skeenden. En fröjd att lyssna på: gripande och väldigt välgjort med musiken. Vill speciellt rekommendera avsnitt 59 om Harriet Quimby, en hushållerska som blev assistent till en astronom. Alla dessa osynliga kvinnor inom vetenskapen…#carolineherschel.

-Andra bra podcast för oss som aldrig kommer oss för att lyssna på ”P1 sommar”: 99% invisible, Love+radio, Radiolab.

– När jag skrev om ”Artists’ special cocktail” så glömde jag länka till inlägget på Savoy Stomp i frågan. Finns här.

-Suss

Kommentera

