Drinks in Review: stugor&sociala media

Det är en utopi att blogga på semestern, speciellt i stugan. Mottagningen är så usel att den minsta text tar evigheter att ladda upp. Ett tips är att följa mig på Instagram(@booksandbitters) under sommaren. Mottagningen må vara dålig, stugans barskåp minimalt men fantasin är med och det finns ingredienser i skog såväl som trädgård.

1. Fläder:
Om du inte gjort din egen flädersaft så rekommenderar jag att du köper en av bättre kvalisort. Sen används den istället för sockerlag i t.ex. Gin Fizz, Collins, eller Daiquiri . Gott,gott,gott.

2. Röda vinsbärs-syrup:

IMG_8369

En annan ingrediens som jag slänger nere i det mesta. Svängde ihop en trevlig alkoholfri sak med röda inbärs-syrup, kallt grönt jasmin-te och salviablad. En smakrik men spännande blandning. Säg 2 cl syrup, 6 cl te och ett par blad muddlat samt ett par som dekoration. Här finns utrymme för den personliga tolkningen.

3. Rabarbersyrup:

IMG_8421

Rosa och ruggigt god. Med  rabarbersyrup(här)  som bas så gjorde jag den enklaste sortens shrub: jag tillsatte bara 2 cl rosenvinäger till 2 dl rabarbersyrup. Det går att använda annan vinäger typ champagnevinäger skulle jag tro. Sen gjorde jag drinkar med gin och sodavatten. Läskande och söt-surt de få dagar av solsken vi hade.

-Suss

 

Kommentera

