Everybody loves Raymond: skam&slattar

Jag kan inte räkna. Eller snarare jag har gjort en administrativ miss någonstans på vägen. Det är mer än 10-talet drinkar kvar att göra. Så det är bara att jobba vidare men jag kommer inte fortsätta nedräkningen. Vem kunde vänta sig något annat när det dricks alkohol? Sincere apologies(not).

Senaste drinken till blandning blev ”Driwero”. Väldigt grafiskt namn. En ingredienslista som fick mig att göra ”bitchface”: Drambuie,Rom(ospec.), Bénédictine D.O.M och Kahluà.

Det är inte Kahluà som sådant jag reagerar på utan den generella sötman. Ska man dricka kaffelikör överhuvudtaget så är Kahluà ett bra förslag. Jag bytte dock ut den mot kallt kaffe som var kvar i hurran efter tre-kaffet: för att ge den lite stuns. Ändrade även om proportionerna. Rörd och serverad med körsbär som i instruktionerna. 

  
Driwero: ger 1 drink

3 cl Drambuie

2 cl mörk rom

2 cl kallt kaffe

1 cl Bénédictine D.O.M

för servering:

cocktailglas

cocktailkörsbär

  1. Rör ingredienserna i ett isfyllt rörglas.
  2. Sila ner i glaset. Garnera med körsbär.
  3. Servera.

    Det här smakar alldeles utmärkt. Inget jätteorginellt men lagom sött,starkt och kryddigt. Ett apelsinzest hade varit på sin plats.

    -Suss

Kommentera

