Söndag är snabbmatsdag

Söndag är vilodagen. Alltså blev det ingen julklappsguide idag. Men den är åter nästa vecka: då med färgtema!

Vad som blev däremot är dumplings. För bloggens skull, och för att jag av naturen är metodisk, så testar jag nya ställen ofta för att kunna kröna Dumplingarnas Monark.

Det kommer inte bli dit jag gick idag. Alla har en historia om hur de gick in på ett ganska sunkigt ställe och maten var,mot all förmodan(och kanske p.g.a. det) helt fantastisk!

Så inte här. Jag gillade att mina veggodumplings bara var stekta på ena sidan. De var dock smaklösa. Det var inte billigare än STEAM(90 kr), men mindre på tallriken. Riset var överkokt,vitkålssalladen hade söt dressing. Faktiskt så var sältan frånvarande från hela tallriken. Precis som smaken.

Jag åt upp allt på tallriken för att kolla. Och för att jag var jättehungrig.

Sedan blev det lösgodis ifrån 7eleven.

Stället att undvika ligger på Jarlagatan alldeles vid Odenplan.

-SG