Colour me Christmas: Orange you glad

Orange är en av mina favorit färger. Hittade bärnstenstomater i butiken idag: så vackra.

Orangea presenter är lätt fixat. Vi har redan avhandlat de två billigaste produkterna  i Hermes sortimentet. Utöver ”scarfknytarkortleken” och handtvålen som jag tipsade om härom veckan kan jag rekommendera deras kortlek. Den kostar 600-700 kr om jag minns rätt. Kombinera med en bok om hur man spelar Bridge ifrån Bridgeshopen på kommendörsgatan 20b. Man kan iofs säkert hitta en spännande kortlek i shopen också…

En bok som jag läste för ett par år sedan, och skrattade gott åt är den underbara ”Bringing home the Birkin” av Michael Tonello. Den fantastiska orangea framsidan är en bonus. Lättsam läsning för den modeintresserade i mellandagarna.

bild ifrån amazon.com där den saluförs

För den som verkar ha allt så kanske en snygg orange anteckningsbok är något. Skriva ner bra idéer är kanske den bästa idé jag någonsin haft. Att ha en färgglad anteckningsbok gör den lättare att hitta i väskan.

Denna fina finns till försäljning här.

Andra orangea julklappar i korthet:

-En god apelsinmarmelad,gärna hemgjord, och ett gott te.

-en orange scarf i kashmir

-vad som helst med Kenny ifrån South park. Jag såg en gång en Kenny kakburk. Jag ångrar än idag att jag inte köpte den.

-en ”cabel-box”. Finns bl.a. på visuell design i Abrahamsberg. Gömmer dina sladdar och ser ut som en legobit.

-Suss